Instrukcja montażu kołpaków
Poniżej znajdziecie Państwo jak punkt po punkcie poprawnie zamontować kołpaki do samochodów typu: bus, van oraz samochodów ciężarowych i autobusów. Aby rozwinąć daną instrukcje wystarczy najechać myszką na odpowiednią nazwę kołpaków i kliknąć.

CAR, VAN & MINIBUS

Kołpak ozdobny na koła:

  • Pasuje na większość felg stalowych.
  • Daje Państwa pojazdowi szczególny wygląd – upiększając koła
  • Zatrzaski z tworzywa sztucznego nie powodują zadrapań felgi
  • Zaciskowy pierścień rozprężny zapewnia stale równomierny nacisk na wszystkie zatrzaski (łapki) mocujące
  • Powierzchnia zewnętrzna pokryta połyskowym lakierem który zapewnia ładny wygląd i jest łatwa w utrzymaniu czystości
  • Posiada wycięcia ułatwiające chłodzenie felgi
  • Posiada wycięcie na wentyl
  • Montaż bez pomocy narzędzi.

Montaż:

  1. Przed zamocowaniem kołpaka zdjąć zbędne pokrywy, oczyścić wewnątrz felgę.
  2. Stalowy pierścień rozprężny ustawić w pozycji wycięcia pod wentyl (fot.2 i fot.3a) i wcisnąć go do gniazd w łapkach zaciskowych.*
  3. Przyłożyć kołpak do felgi – tak aby miejsce na wentyl w kołpaku pokrywało się z wentylem na feldze (fot.5).
  4. W dolną część felgi nałożyć kołpak, podeprzeć kolanem, górne dwie łapy zaciskowe przycisnąć (uchylić) palcami od góry w dół kołpaka i jednocześnie wcisnąć kołpak do wewnątrz felgi (fot.6). Na całym obwodzie koła docisnąć kołpak do felgi (fot.7).

Demontaż:

Palce obu rąk włożyć między otwory kołpaka w górnej części koła i równomiernym pociągnięciem wyrwać kołpak. Przy wyjątkowo silnym zamocowaniu – podważyć równomiernie dwie łapy i wyrwać kołpak.

Zalecenia
Przy zakładaniu łańcuchów przeciwśniegowych zdjąć kołpaki.

*Uwaga:
Ponieważ są to kołpaki uniwersalne, przeznaczone do większości samochodów, w szczególnym przypadku kołpak może wchodzić na felgę za luźno bądź za ciasno. Wówczas należy skorygować średnicę pierścienia rozprężnego w miejscu wygięcia na wentyl poprzez rozciągnięcie pierścienia (fot.4c) gdy kołpak wchodzi za luźno, bądź ściśnięcie pierścienia (fot.4a) gdy kołpak wchodzi za ciasno.

22,5'' - TRUCK & BUS - Przód

Kołpaki do samochodów ciężarowych i autobusów 22,5” – przeznaczone do kół przednich.

Montaż:

  • Przed zamontowaniem kołpaka należy zdjąć zbędne pokrywy, dokładnie oczyścić wewnętrzną część felgi.
    m
  • Na stalowy pierścień rozprężny A nałożyć nakrętki nasuwne B na wsporniki pierścienia F (fot.1) – wypustką skierowaną w dół (fot.2).
  • Zamocować nakrętki C na gwincie śruby regulacyjnej D.
  • Śrubę regulacyjną usadowić na końcach pierścienia rozprężnego (fot.3), następnie całość umieścić w feldze (fot.4) tak aby wsporniki skierowane były na zewnątrz felgi (fot.5).
  • Aby umożliwić dostęp do wentyla powietrznego należy przyłożyć kołpak do obręczy i delikatnie wkręcić śrubę E w nakrętkę nasuwną B i odpowiednio ustawić kołpak z pierścieniem tak aby wentyl był widoczny przez jeden z otworów (fot.6).
  • Po ustawieniu odkręcić śrubę E i zdjąć kołpak.
  • Dokręcić nakrętkę C na śrubie regulacyjnej kluczem nastawnym lub płaskim (rozmiar 10mm) do momentu całkowitego zablokowania pierścienia , skontrować drugą nakrętką C.
  • Przyłożyć kołpak otworami do nakrętek nasuwnych znajdujących się na pierścieniu A
  • Przykręcić kołpak, dokręcać śruby E (wraz z metalowymi podkładkami) po przeciwległych stronach przy pomocy śrubokręta krzyżakowego. Przykręcanie należy zacząć od nakrętki nasuwnej na wsporniku pierścienia z podłóżnym otworem.

22,5`` - TRUCK & BUS - Tył

Kołpaki do samochodów ciężarowych i autobusów 22,5” – przeznaczone do kół przednich.

  • Przed zamontowaniem kołpaka należy zdjąć zbędne pokrywy, dokładnie oczyścić wewnętrzną część felgi.
  • Na stalowy pierścień rozprężny A nałożyć nakrętki nasuwne B na wsporniki pierścienia F (fot.1) – wypustką skierowaną w dół (fot.2).
  • Zamocować nakrętki C na gwincie śruby regulacyjnej D.
  • Śrubę regulacyjną usadowić na końcach pierścienia rozprężnego (fot.3), następnie całość umieścić w feldze (fot.4) tak aby wsporniki skierowane były na zewnątrz felgi (fot.5).
  • Dokręcić nakrętkę C na śrubie regulacyjnej kluczem nastawnym lub płaskim (rozmiar 10mm) do momentu całkowitego zablokowania pierścienia , skontrować drugą nakrętką C.
  • Przyłożyć kołpak otworami do nakrętek nasuwnych znajdujących się na pierścieniu A
  • Przykręcić kołpak, dokręcać śruby E (wraz z metalowymi podkładkami) po przeciwległych stronach przy pomocy śrubokręta krzyżakowego. Przykręcanie należy zacząć od nakrętki nasuwnej na wsporniku pierścienia z podłóżnym otworem.
    /li>
Potrzebujesz wsparcia?
Jeżeli wciąż masz problem z montażem swoich kołpaków, chętnie pomożemy rozwiązać problem. Nasi specjaliści czekają na Twoje pytania i uwagi.

+48 33 844 73 00

Instrukcje wideo
Zachęcamy także Państwa do obejrzenia przygotowanych przez nas instrukcji wideo, w których nasi specjaliści pokazują jak poprawnie i bezpiecznie zamontować kołpak do obręczy felgi w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych.