Kołpak ozdobny na koła:
- Pasuje na większość felg stalowych.
- Daje Państwa pojazdowi szczególny wygląd – upiększając koła
- Zatrzaski z tworzywa sztucznego nie powodują zadrapań felgi
- Zaciskowy pierścień rozprężny zapewnia stale równomierny nacisk na wszystkie zatrzaski (łapki) mocujące
- Powierzchnia zewnętrzna pokryta połyskowym lakierem który zapewnia ładny wygląd i jest łatwa w utrzymaniu czystości
- Posiada wycięcia ułatwiające chłodzenie felgi
- Posiada wycięcie na wentyl
- Montaż bez pomocy narzędzi.
Montaż:
- Przed zamocowaniem kołpaka zdjąć zbędne pokrywy, oczyścić wewnątrz felgę.
- Stalowy pierścień rozprężny ustawić w pozycji wycięcia pod wentyl (fot.2 i fot.3a) i wcisnąć go do gniazd w łapkach zaciskowych.*
- Przyłożyć kołpak do felgi – tak aby miejsce na wentyl w kołpaku pokrywało się z wentylem na feldze (fot.5).
- W dolną część felgi nałożyć kołpak, podeprzeć kolanem, górne dwie łapy zaciskowe przycisnąć (uchylić) palcami od góry w dół kołpaka i jednocześnie wcisnąć kołpak do wewnątrz felgi (fot.6). Na całym obwodzie koła docisnąć kołpak do felgi (fot.7).
Demontaż:
Palce obu rąk włożyć między otwory kołpaka w górnej części koła i równomiernym pociągnięciem wyrwać kołpak. Przy wyjątkowo silnym zamocowaniu – podważyć równomiernie dwie łapy i wyrwać kołpak.
Zalecenia
Przy zakładaniu łańcuchów przeciwśniegowych zdjąć kołpaki.
*Uwaga:
Ponieważ są to kołpaki uniwersalne, przeznaczone do większości samochodów, w szczególnym przypadku kołpak może wchodzić na felgę za luźno bądź za ciasno. Wówczas należy skorygować średnicę pierścienia rozprężnego w miejscu wygięcia na wentyl poprzez rozciągnięcie pierścienia (fot.4c) gdy kołpak wchodzi za luźno, bądź ściśnięcie pierścienia (fot.4a) gdy kołpak wchodzi za ciasno.